diumenge, 20 de febrer del 2011

El so desconegut del Taxi.

El dissabte passat vaig anar, com sol ser habitual aquest dia, a la biblioteca del barri. Després d´una estona de mirar i fullejar el contingut de lleixes i prestatgeries, vaig decidir-me pel disc Taxi del grup de Ses Illes Antònia Font. El disc era en format "digipack", és a dir, aquells que contenen el disc embalats en un estoig de cartó que s´obre com si d´un tríptic es tractés i amb el cd en una de les cares. A la part superior dreta de la caràtula hi trobo l´habitual número de registre de la biblioteca i a sota una nota que especifica: Conté Llibret. Llegint la informació de la contraportada, on hi ha els títols de les cançons, m´adono que el cd és doble, ja que, a part del disc d´audio, també hi ha un dvd amb una gravació d´un concert del grup. Sense pensar-m´ho, l´agafo i vaig a recepció on entrego el disc juntament amb el carnet a la bibliotecària tot dient-li: Hola, per agafar en préstec. Després de passar mecànicament la pistola pels diferents codis de barres (del cd, del llibret i del meu carnet), m´entrega el que li he donat i em comunica que la data de retorn és pel 14 de març. Dintre d´un mes. Gràcies. Adéu.

Un cop a casa comprovo que, sorpresa!, al Taxi d´Antònia Font li falta una de les rodes, concretament la del cd i l´altra, la del dvd, està com si li haguessin passat paper de vidre per la cara que ha de ser llegida. Constato un cop més (ja que és habitual trobar-se discs en aquest estat a les biblioteques) que el reproductor és incapaç de llegir aquelles ratlles que no continguin informació binària, les quals semblen provenir, en la majoria dels casos, no d´un continuat ús públic com caldria esperar, sinó d´actes manifestament vandàlics.

Decideixo que no cal esperar un mes per tornar un objecte del que no puc fer-ne cap ús i més important encara, per comunicar que hi falta una de les seves parts, no fos cas que en la tardança, es pensessin que me l´he quedada o l´he perduda jo.

A la tarda doncs, hi torno i em dirigeixo a la mateixa persona que m´ha atès al matí.

- Bona tarda, aquest matí he agafat aquest cd, però el cd no hi és i el dvd està tot ratllat de manera que no es pot veure. M´ha estranyat, ja que quan això passa aviseu...

La bibliotecària amb cara de aquest-paio-que-coi-m´està-explicant-ara, em respon:

-Però així què vols fer, tornar-lo?

-....!!!...?...¿....!..{...%....Sí.

I tot seguit passa mecànicament el cd juntament amb el llibret per la pistola lectora de codi de barres, i em diu com corroborant la meva informació amb la que li surt a la pantalla:

-Sí, efectivament, hi falta el cd.

-....Ah!
 ........

Ahir dissabte torno de nou a la biblioteca i mogut per un impuls de curiositat vaig directe a la zona de música. Veig que el Taxi d´Antònia Font, convertit ara als meus ulls en un objecte completament inútil, està de nou aparcat a la lleixa de la lletra A; amb el seu número de registre a la part superior dreta i amb una etiqueta just a sota que especifica: Conté Llibret.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Home,... inútil del tot no l'és.

Encara el pots penjar al balcó de casa, si en tens, i que faci voltes al vent, si bé la seva funció en aquest cas no és l'ornamental sinó la de fer defugir els mals auguris dels altres vers l'habitant de l'habitatge en qüestió (si bé és probable que l'esmentat personatge ni ho sàpiga, això)


PODI-.

Ricard Tortosa ha dit...

Doncs sí, seria una bona aplicació. Ja que aquest Taxi no fa cap servei ni a la vista ni a les oïdes, almenys que serveixi per espantar "pajarracos".Els ho proposaré als de la biblioteca, segur que m´ho agrairan. Allà sempre en volten uns quants...
:)